S’inaugura ‘Kaphiy Degustació’: emprenedoria en femení i en digital al centre de Mollet

A l’eix comercial del municipi, al número 20 de Gaietà Vinzia de Mollet del Vallès, trobareu un nou espai de restauració obert al públic amb el nom de ‘Kaphiy Cafeteria Fleca i Degustació’. Es tracta del projecte de l’Evelyn, una usuària del Mollet HUB que ha decidit emprendre el seu projecte personal posant en marxa una cafeteria al centre de Mollet amb un toc diferent.

Kaphiy (pronunciat kapai) és una paraula procedent del quítxua, i el seu significat és el nom que se li dona a la beguda que s’obté a partir de les llavors torrades i les moltes dels fruits de la planta del cafè. Amb aquest punt de partida tan significatiu en l’elecció del nom del seu establiment, neix una cafeteria que obre per oferir esmorzars, berenars, dinars i coses per picar, que es combinaran amb begudes i sucs per agradar a tots els públics.

Anunci de l’apertura amb la presentació de la Evelyn i l’equip al seu perfil d’Instagram.

Conscient de la necessitat d’emprendre amb garanties, la Evelyn va iniciar el seu projecte amb una planificació conjunta amb l’equip tècnic del Mollet HUB per

  • Elaborar un pla d’empresa adequat amb el qual observar els punts forts i febles, les eines i recursos disponibles i els límits i les possibilitats al seu abast.
  • Un model Canvas que li permetés fer-se una idea del seu públic, necessitats i proposta de valor per diferenciar-se de la competència.
  • Una validació econòmica que servís per garantir la viabilitat financera del seu negoci abans d’obrir-lo, fent els números corresponents en una simulació.
  • Obtenir el certificat de viabilitat del seu projecte d’emprenedoria, amb el qual gaudir d’un avantatge econòmic en la sol·licitud de la llicència d’activitats a l’Ajuntament de Mollet del Vallès.

En el seu camí per emprendre al Mollet HUB, l’Evelyn va aprofitar els recursos formatius i els assessoraments individuals dels membres de Transformació Digital i Ciberseguretat per construir la versió digital del seu negoci.

Pensant a maximitzar la visibilitat i obtenir nous clients, es va realitzar un pas a pas per formar a l’Evelyn i al seu equip en la posada en marxa d’un perfil a Google Business i una estratègia de xarxes socials feta a mida.

L’objectiu era donar-li a conèixer eines TIC que l’ajudessin a dinamitzar el seu negoci per tal de ser autònoma en el seu dia a dia en la gestió de les TIC.

D’una banda, es va fer una planificació sobre el posicionament local al cercador de Google a través de l’eina Google Empresa. Que, un cop obert l’establiment, va esdevenir una fitxa interactiva en aquest servei de Google que ella mateixa administra. Un espai virtual que li dona la possibilitat de destacar entre la competència, posicionar el negoci i publicitar-lo, compartir informació i fotos i validar el reconeixement dels seus clients públicament mitjançant ressenyes.

Peu de foto: El perfil de Kaphiy Degustació es potencia des de la mateixa cafeteria amb un codi QR a l’abast dels clients des del qual poder valorar la seva experiència.

D’altra banda, l’Evelyn ha sabut potenciar la seva identitat visual (els logos, colors i estil) en canals com Instagram i TikTok per arribar amb el seu menjar i begudes a les diferents generacions de molletans i molletanes. Mitjançant l’eina de disseny Canva, la seva marca ha estat adaptada en diferents elements per millorar la imatge corporativa segons la plataforma: des de la icona que utilitza per al seu perfil a Whatsapp Business, fins a les imatges amb les quals compon les històries i cartells informatius per l’Instagram.

Peu de foto: Vista d’alguns dels elements bàsics de la identitat visual de Kaphiy Degustació: els colors, el logo i l’estil i fons de la marca; que utilitza en les seves publicacions en mitjans físics i digitals.

Els seus perfils tenen una estratègia i un calendari de publicacions, i combinen diferents formats (stories, posts, reels, etc.) per atraure a nous seguidors amb l’objectiu de visibilitzar el negoci, atraure clients i fidelitzar els actuals.

Durant aquests primers dies des de l’obertura, el seu perfil ha cridat l’atenció de diferents públics que han compartit la seva experiència a les xarxes socials ampliant la repercussió de les publicacions de la marca Kaphiy i portant nous seguidors i clients.

A més, ha configurat mitjançant l’eina Link. Tree un accés fàcil, intuïtiu i adaptat a mòbil de la seva carta de begudes i menjar oferint un enllaç ràpid que està disponible des del seu perfil a Instagram.

Peu de foto: Vista del nou perfil de Kaphiy a Instagram, amb un exemple de stories i una captura de pantalla de l’accés virtual a la seva carta de begudes i menjar mitjançant el servei d’enllaços Link.Tree

Com a membre de la Comunitat Mollet HUB, l’Evelyn continuarà rebent l’assessorament i participant en les formacions que necessiti per tal d’assegurar l’èxit del seu projecte.

Convidem a tothom que, com ella, tingui un projecte d’emprenedoria en ment, ens visiti al Mollet HUB per rebre l’acompanyament necessari per fer-lo realitat. Trobareu més informació a www.mollethub.cat